tiistai 15. heinäkuuta 2008

Kool-aid värjäystä ja langan ostolakko!

Minä olen viettänyt vapaapäiviä kool-aid värjäystä kokeilemalla. Ostin aikasemmin Helsingistä kool-aid jauheita 4 pussia. Nyt ne on kaikki käytetty. Värjääminen osoittautui varsin helpoksi ja kivaksi puuhaksi. Vaaleanpunaiset on Schoeller+stahl:n Vera lankaa ja vihreä ja tummanpunainen on Novitan luonnonvalkoista Bambinoa. Olen tyytyväinen lopputulokseen. Värit on kyllä aika karkkeja joten tuskinpa näistä mitään minulle tulee??? Pakko vielä todeta että en usko että pystyisin noita mehuja juomaan =)


Ja sitten tämä langan ostolakko...Minulla on selkeästi liikaa lankaa. Isossa pyykkikorissa on kaikki koskemattomat täydet kerät.

Pienemmässä pyöreässä on keskeneräisiä töitä

ja vaaleassa on jämälangat(tuo iso valkoinen pussi on täynnä puuvillalankojen jämiä).

Tämän takia olen mennyt langan ostolakkoon ja siihen kuuluu myös kankaat ja vaatteet, koska niitäkin on nurkat täynnä...lakko jatkuu nyt ainakin kuukauden eli elokuun 14. asti.

Uudessa Novita lehdessä oli kivoja juttuja esim. huiviliivi ja koukkuamisohjeet, neulottuhame, palmikko slipoverit, useita hattuja ja syysputki ja ties mitä muuta ei niitä kannata kaikkia tässä luetella. Toteutan ainakin syysputken(heidin), virkatun hatun, mahdollisesti huiviliivin ja sitten vielä ne koukkuamisohjeet. Lankaa kyllä on mut ajasta on puutetta mulla on miljoona muutakin työtä To do-listalla et menee varmaan seuraavat 10v. niiden toteuttamiseen =)

3 kommenttia:

  1. Mistä päin Helsinkiä ostit Kool Aid pusseja?

    VastaaPoista
  2. Sieltä wtc talossa olevasta amerikkalaisten ruoka-aineiden kaupasta...

    VastaaPoista
  3. Hei! Kun koolatut langat laittaa kuivumaan, onko sirä vaaraa, että niistä vielä tippuisi väriä ja värjäisi pinnan? Haluaisin kokeilla, mutta tämä vielä vaivaa...

    VastaaPoista