lauantai 3. lokakuuta 2015

Ohutta kepeää ja niin lämmintä

Joskus kauan sitten aloitin neuloa Kappaa Veeran Huivileikki kirjasta. Kappoja valmistui joka puolella, mutta minun Kappani odotteli yksinään projektipussissa aikaa jolloin se taas pääsisi neulottavaksi. Syyskuussa sitten kun koulu alkoi päätin ottaa Kapan luentoneuleeksi ja se edistyikin hyvin. Vihdoinkin kappa on valmiina ja voi että se on mahtava neule. Olen käyttänyt sitä lähes joka päivä valmistumisen jälkeen.



Ohje: Kappa (Huivileikki, Veera Välimäki)
Lanka: Malabrigo lace(punakirjava), Hoslt garn Coats (pinkki ja oranssi)
Puikot:3mm

Mä tein vain kolme väriä kappaan ja se on kyllä ihan riittävän pitkä. Mä luulen että tää on mulle ihan täydellinen kappan pituus. Tää  on aivan ihana käytössä kevyt ja lämmin. Neulominen oli mulle kovin työlästä kun valmista ei tuntunut tulevan millään. Luentoneuleena tämä on kyllä ihan huippu. Mä vannoin eräässä neuletapaamisessa etten uutta ihan pian aloita, mut nyt on nolona myönnettävä että uusi kappa on jo puikoilla. Luulenpa että sen aloittamiseen tämän valmistumisen jälkeen ei mennyt edes viikkoa. 


Leppoisaa viikonloppua kaikille. Mä jatkan toisen kappani neulomista... Menkää tekin aloittamaan, jos teillä ei ole vielä kappaa!

16 kommenttia:

  1. Ihana väriyhdistelmä sinulla!
    Taitaapa olla minun oma puikoilla alkaen tuosta samasta Malabrigo Lace punaisesta, mutta jatkuen eri sävyin. Junamatka työnä myös oiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos =) Se on kyl tosi pehmeää ja ihanaa lankaa!

      Poista
  2. Täytyy myöntää, että suunnittelun tasolla on jo täälläkin kappa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ennen tämän valmistumista epäilin tuleeko tätä käytettyä mut olin niin väärässä =D

      Poista
  3. miltä se näyttää päälle puettuna? en osaa hahmottaa... Mutta väriyhdistelmä on erittäin bueno!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on niinkuin tuubi tuossa kaulalla ja sit levittäytyy harteille... Ei sattunut nyt tuleen muuta kuvaa kapasta kun tuo, mut seuraavasta tulee sit sovituskuva lupaa =)

      Poista
  4. Siitä tuli kaunis, tuo oranssi on mahtavan säpäkkä lisä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen niin samaa mieltä! Tästä olisi tullut ihan tylsä ilman tuota oranssia.

      Poista
  5. Kauniit värit!
    Mulla olis jo kirja ja langatkin tähän, mutten ole saanut vielä aloitettua. Syssymmällä sitten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! mä ainakin tykkään tästä ihan hurjasti!

      Poista
  6. Tuossa on kyllä kivat värit! Olen vähän arponut, että teenkö itse - en ole ihan varma, että tulisiko mun käytettyä sitä muuten kuin tavallisen kaulaliinan tapaan. Milläs kaikilla tavoilla sää siihen pukeudut? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vedän sen vaan pään yli niinkuin tuubin. Leveämpi pää asettuu kivasti harteille ja kapeampi hyvin kaulalle ja on ihanan keveä ja lämmin.

      Poista
  7. Kaunis kappa! Mä oon ihastellut muiden kappoja, mutta jo lankojen valitseminen ja keriminen tuntuu kestävän. Sitten se pitäisi vielä neuloakin! Mutta ehkä joku ilta innostun tästäkin. Nyt kun ilmat kylmenee tarvitaan lämmikettä :D

    VastaaPoista