sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Peiton jälkeen

Peiton valmistuminen johti tyhjyyden tunteeseen ja päivien haihahteluun neuleesta toiseen. Päädyin siis tekemään hieman ompelua, Peiton jälkeen on valmistunut muutakin ja tästä postauksesta alkaakin postausten virta, että saan kaiken esiteltyä mitä on tullut tehtyä. No siis niihin ompeluksiin. Tein syksyllä vaihtokauppaa kaverin kanssa. Hän ompeli minulle merinovillasta viittan ja minä pelastin hänen neuleensa kaupan hedelmäpusseilta eli tein projektipusseja.



Ohje: Peruspipon ohje ja vauvan tumput mukailtuana
Kankaat: Merinovilla kangasta ja vaaleanpunaista trikoota Käpyseltä

Mä oon käynyt viime aikoina usein Käpysen myymälässä. Mikä on ehkä vähän huvittavaa kun olen melko huono ompelija. No eräällä kerralla palalaarista mukaan lähti pieni sievä pala vaaleanpunaista trikoota sulkakuviolla. Ajatuksena oli tehdä pipo ystävän tyttärelle ja syntyipä siinä ohessa sitten peukalottomat lapaset merinovilla vuorella. Koon tein aikalailla arpomalla lapasiin ja yllättäen niistä tulikin oikein sopivat ja niin söpöt! 









Ohje: Neulistin projektipussukka ohje
Kankaat: Puuvillakankaita

Syksyn vaihtokauppaan kuului minun toteuttamat projektipussit. Mittanauha kankaasta ja mustavalkoisesta kankaasta tehdyt pussukat menivät siis kaverille vaihtokauppana. Pöllökankaisen tein itselleni ihan vaan koska kangas ja vetoketju sopivat niin kivasti toisiinsa ja karttapussit tein kun löysin kivaa kartta kangasta läheisestä kangaskaupasta. Molemista pusseista löytyy muuten Suomi! Toisen karttapusseista annoin samaiselle kaverille. Tämä ohje tuottaa aina niin onnistuneita ja kivoja pusseja!


No tässäpä oli nämä syksyn ompelu kuulumiset seuraavissa postauksissa onkin sitten taas neuleita! Mukavaa sunnuntaita kaikille.

1 kommentti: