sunnuntai 17. lokakuuta 2010

Syksyn jälkeen...

Syksyn jälkeen tulee talvi niinhän se menee. Minusta tuntuu ettei syksyn aikana ole juuri kerinnyt hengähtää. Aina on tullut jotain ongelmia ja pulmia joihin paneutuminen on sotkenut ajatukset. Töissä aika kuluu siivillä ja vapaa-aika tuntuu olevan vähissä. Viime viikolla kun lumet satoivat tuntui ettei pihalla ole vielä valmista ja villatakitkin on neulomatta. Olen neulonut pieniä tossuja ja sukkia ystävien lapsille ja tuleville lapsille, olen tehnyt villapaitaa ystävälle mutta kaikki mitä itselleni olen aloittanut on vielä kesken. Tänään on ollut tehokas päivä neuleiden suhteen muutamat sukat ja tossut on valmistuneet. Kuitenkin kokoajan päässä on ajatus siitä että pitäisi jättää neuleet ja istahtaa tietokoneelle tekemään koulutehtäviä. Huoh... Itsekkäästi olen kuitenkin neulonut ja ajatellut että ehdin tehdä ne tehtävät vaikka joku ilta ensi viikolla. No niitä valmiita käsitöitä sitten!


Ohje: Tossut (Joenlanka)
Puikot: 3mm
Lanka: Gjestal Maija ja oranssi jämälanka

Menevät synttärilahjana eräälle ystävälle =) Kiva välityö isompien seassa!


Ohje: Saartje's boots
Puikot: 2,5mm
Lanka: Lidl sukkalankaa

Tossut menivät työkaverille joka saa vauvan vuoden vaihteessa


Ohje: Tennarisukat (Rav)
Puikot: 2,5mm sukkapuikot
Lanka: Rak ystävältä saatu lanka, jonka vyöte on hävinnyt (sukkalanka)

Mukavat kotisukat varpaita lämmittämään ja oli kiva tehdä pintaneuletta =) tosin nämä aloitin jo aikaa sitten mutta jäivät vaan moneksi kuukautta kesken.


Ohje: Dropsin alpaca pusero (koko s)
Puikot: 4mm ja 5mm
Lanka: Drops alpaca

Pusero on ystävälle ja olen tehnyt sitä jo pidemmän aikaa. Helppo ohje ja loppu tulos on onnistunut. Katsotaan nyt vielä että onko sopiva saajalle.


Minä jään odottelemaan väliaikaista syksyn paluuta, jotta ehtisin saada pihalla kaiken talvikuntoon. Ensi viikonloppuna suuntaan jompana kumpana päivänä käsityömessuille täällä kotikaupungissa =)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti