sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Jotain simppeliä...

Siis lähes keväisiä terveisiä =) Mä en vastusta aikaista kevättä ja kesää, mut vanha kansa viisaudellaan taitaa ennustaa takatalvea, joten koska neulojana olen todella huonosti valmistautunut talvisiin oloihin niin päätin korjata tämän puutteen odotellessani sitä talvea takaisin. Vielä tuosta valmistautumisesta mulla on vaan n. 30 pipoa, varmaan 20 huivia ja kauluria ja lapasia sekä villasukkia en ole edes laskenut mut monta paria on molempia. No mä aloitin tuosta pipon neulomisesta kun niitä on niin vähän!






Ohje: Cocoon (Rav)
Lanka: Debbie bliss Rialto Dk 
Puikot: 3.5mm cubics ja 4mm 

Tää malli on ollut mulla jonossa jo pitkään. Ohjeessa on käytetty paksumpaa lankaa, mutta mun varastosta ei löytynyt sopivaa joten päädyin tähän paksuhkoon ja valitsin sen isomman koon ohjeesta. Myös puikot on näin ollen hieman pienemmät kuin ohjeessa. Ohjeessa on kaksi erilaista päälaki mallia pyöreä ja suippo. Mä valitsin pyöreän kun tuntuu ettei ne suipon malliset oikein sovi mun pyöreisiin kasvoihin. Olen tyytyväinen tähän valmiiseen pipoon. Pääsee varmasti käyttöön. Eihän tää oo niin väljän mallinen kun siinä ohjeessa mut kiva silti. 


No neuloskelut jatkuu täällä koko ajan. Mä olen aloittanut kuluneella viikolla ainakin yhdet sukat, kämmekkäät, villatakin jne ja kesken on vielä esim. se Fade. Siitä tulee ihana ja se edistyy tasaisesti, mutta mä kaipaan aina välissä jotain nopeampaa neulottavaa niin se kulkee muiden töiden kanssa rinnakkain. Mukavaa sunnuntain loppua ja alkavaa viikkoa kaikille!

9 kommenttia:

  1. Ihana pipo! Väri on kaunis ja tuollaisia keep it simple- pipoja tulee pidettyä paljon, ainakin täällä osoitteessa. Pipoja tosin ei voi koskaan olla liikaa, vaikka useimmiten päähän päätyykin se suosikki! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja juu yksinkertainen on parasta. Siksi varmaan miellyttää Veera Välimäen mallit myös.

      Poista
  2. Kivan näköinen pipo! Eipähän sulla ainakaan päätä palella, jos takatalvi yllättää, sen verran hyvin olet varustautunut! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei ja tarpeeseen tuli heti satoi lunta tänään =D

      Poista
  3. Kiva että neule-Mojo on palannut! tosi kiva pipo, samaa olen kuule miettinyt minäkin, että josko vielä pipon neuloisi. Kuitenkin vielä lykkää jonkun hurjan takatalven maaliskuun lopuksi tms. ... ja mulla olis langatkin valmiina. Pitäiskö alkaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä kannattais kun tänäänkin sateli lunta!

      Poista
  4. Hyvä peruspipo kannattaa olla kaikissa väreissä. :)) Ihan varmana tuollekin tulee käyttöä takatalvena tai sitten seuraavana talvena. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään oli jo päässä. Mulla saattaa olla muutaman ruskea pipo jo ennestään mut ainahan niitä lisää mahtuu tuonne eteiseen..Kai???

      Poista
  5. Kiinnostava haaste! Mulla on vastaukset mietinnässä!

    VastaaPoista