keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

Tetroja

Silloin kun olin pieni oli pillimehuja pakattuna kolmion mallisiin tetra-pakkauksiin. Mä oon jotenkin aina pitänyt siitä muodosta ja nämä nykyaikaiset tuntuu hieman tylsiltä, joten pitihän elämään saada tetroja. Ei mehutetroja ja ei niitä kaloja vaan tetra-projektipusseja.

Kaverilla on tällaisia, jotka oli saanut toiselta kaverilta (selkeetä vai mitä). No mä sain sitä kautta tiedon hyvästä suomenkielisestä tutoriaalista ja siis opinnäytetyön kirjoittamisen sijasta ompelin pari tetraa.




Ohje: Kolmiopussukka, Tiinun käsin -blogi
Kankaat: Tilkkutyö puuvillakankaita
Vetoketjut: Turkoosissa 30cm ja kukikkaassa 35cm

Vetokejun pituus määrittelee pussin koon. Mä sain vinkkiä et 25cm vetoketjullinen on ollut mun kaverin suosikki koko, joten teinpä sit 30cm ja 35cm vetoketjuilla olevat pussukat ja onhan nuo melko isoja pienempään mahtui helposti melkein valmis still light ja lankakerä, joten siitä voi jotain päätellä. Nää oli kamalan helppoja tehdä ja hirveen somia valmiina. Pienemmän pussin ylänurkka ei ole ihan täydellinen, mutta oikein toimiva. Kuten jo mainitsin nämä oli helppo ommella kuvitetun ohjeen perusteella toisena ommellun kohdalla ei oikeestaan enää ohjetta tarvinut. Mulla tuli kyllä ompelukoneen kanssa ongelmia, mutta sain siihen etäohjausta ja kone alkoi taas toimia (huh). Tykkään enemmän tuosta turkoosista ja harkitsenkin et jos tuon kukikkaan antaisin eteenpäin. Nää tuskin jää ainoiksi kahdeksi kappaleeksi. Turkoosiin tein myös pienemmän lenkin kun kukikkaaseen. 


Täällä olis valmiina myös Naima ja Still light joka on helmasta ehkä hieman iso katsotaan tarviiko sitä vielä muokata jotenkin. Kuvat siis vaan puuttuu Naimasta sitten voisi sen täällä esitellä. Neuleiden täyteistä viikkoa kaikille ja hyvää hiihtolomaa sitä viettäville.

8 kommenttia:

  1. Mä tykkään kukikkaastakin! <3 :D

    VastaaPoista
  2. Mä ompelin joku aika sitten pari semmosta mehutetran kokosta kolikkopussukkaa, ja ne oli niin pieniä, että se oli aivan karmeaa nypertämistä. :D Tosi söpöjä niistä kyllä tuli. Tämmönen isompi voiskin olla ihan toista maata ja käyttökelposempikin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin oon kerran ommellut sellaisen minipussin huh! Nää oli paljon kivempia tehdä!

      Poista
  3. Onpa tosi kivoja. (: Täytyykin pistää korvan taa.

    VastaaPoista
  4. Tätä kyll vois ehkä kokeilla jos uskaltas. Kaikki tälläinen missä pittää vähänkin käyttää niitä aivoja niin voi olla et jää tekemättä. Mut noi on hienoja.

    VastaaPoista